پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 119031
اخبار برگزيده فضاي مجازي،
مچ اندازي با حسن روحاني+عکس / نماينده مجلس:به روسري گردشگران خارجي سخت بگيريم مي‌روند و ديگر نمي‌آيند
تاریخ انتشار : 1393/07/06 09:20:05
نمایش : 1254
ناپديد شدن سه نپالي در بازيهاي آسيايي، مقصد 90درصد فاضلاب استان البرز، کيک تولد علي پروين، "هرمس" ارزش توليد انبوه ندارد
هر روز شاهد توليد حجم گسترده‌اي از اخبار و گزارشات مختلف و متنوع در خبرگزاري‌ها و پايگاه‌هاي خبري هستيم كه رصد تمام اين اخبار براي مخاطبان در گرو صرف وقت بالايي است و البته از حوصله آنها نيز خارج؛ براي تسهيل در مرور اين اخبار، تلاش داريم گزيده‌اي از اخبار سياسي سال 93 را در قالب يك بسته خبري در اختيار مخاطبان قرار دهيم.

به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار
 
ناپديد شدن سه نپالي در بازيهاي آسيايي
به گزارش ايرنا پليس کره جنوبي در جستجوي سه ورزشکار نپالي است که بعد از مسابقات خود در بازيهاي آسيايي اينچئون ناپديد شده اند و گمان مي رود در تلاشند براي يافتن کار در کره جنوبي بمانند.آمان پوده ورزشکار 17 ساله جزو سه ورزشکار ناپديد شده است. او بعد از سه شکست در دوره اول سپک تاکرا مردان از دور رقابتها حذف شد.بدنبال درخواست تيم نپال، پليس کره جنوبي در تحقيقات خود دريافت که او بدون هيچ گونه اطلاعي دهکده ورزشکاران را ترک کرده است.دو ووشوکار نيز به نام هاي سومبير تامانگ و نيراجان آله ماگار نيز ناپديد شده اند. تامانگ در دور اول رقابتهاي ساندا وزن 65 کيلوگرم حذف شد. آله ماگار نيز در فينال چانگ کوان مردان يازدهم شد.گمان مي رود بيش از 200 هزار کارگر خارجي به طور غيرقانوني در کره جنوبي اشتغال به کار داشته باشند. احتمالا اين بازيکنان به دنبال فرصتهاي بهتر نسبت به کشور خود هستند که يکي از فقيرترين کشورهاي جهان است.بازرس ارشد پليس اينچئون تاييد کرد که درصورت پيدا شدن اين ورزشکاران تا قبل از انقضاي رواديد آنها در روز 19 اکتبر اجازه خروج خواهند داشت، در غيراين صورت با اتهام مهاجرت غيرقانوني مواجه خواهند شد.اين اولين بار نيست که ورزشکاران نپالي در خاک کره جنوبي ناپديد مي شوند. 18 بازيکن نپالي نيز در بازيهاي آسيايي بوسان در سال 2002 ناپديد شدند.

مقصد 90درصد فاضلاب استان البرز
به گزارش ايسنا، مديرکل حفاظت محيط زيست استان البرز از مشکلات زيست‌محيطي استان البرز تحت عنوان فاجعه ياد کرد.حسين محمدي توضيح داد: استان البرز از نظر شاخص مديريت فاضلاب در کشور عقب ماندگي 15 ساله‌اي دارد و حدود 90 درصد فاضلاب توليدي آن وارد محيط زيست مي‌شود.اين مسئول ادامه داد: ميانگين انشعابات متصل به شبکه جمع‌آوري در کشور 50 درصد است و اين رقم در استان البرز 15 درصد است که باعث ورود 90 درصد فاضلاب به محيط زيست شده و اين چيزي در حد فاجعه است.محمدي بيان کرد: استان البرز در حالي که فقط 0.3 درصد از وسعت کشور را به خود اختصاص داده است، چهار درصد از جمعيت کشور در آن ساکن است که جمعيت آن با 2.5 برابر ميانگين رشد جمعيت کشور در حال افزايش است.

کيک تولد علي پروين+ عکس
پروين در کنار محمد پسرش و فرزين دامادش شمع 68 سالگي‌اش را فوت کرد.

مچ اندازي با حسن روحاني! + عکس
در حاشيه ورود رييس جمهور به سازمان ملل جهت ايراد سخنراني در مجمع عمومي اين سازمان

"هرمس" ارزش توليد انبوه ندارد/ اسرائيل هم خودش نجس است، هم تکنولوژي‌اش
به گزارش تسنيم،سردار اميرعلي حاجي‌زاده فرمانده نيروي هوافضاي سپاه پاسداران انقلاب اسلامي در پاسخ به سؤالي درباره تحويل موشک‌هاي S300 به ايران از سوي کشور روسيه اظهار کرد: تحويل موشک‌هاي S300 از روسيه به ايران با اختلافاتي همراه است که هنوز حل نشده و ما هم به‌دنبال آن نيستيم.وي در پاسخ به اينکه تجهيز کرانه باختري در چه مرحله‌اي است، افزود: تجهيز کرانه باختري را بنا به فرموده مقام معظم رهبري دنبال مي‌کنيم چرا که چنين چيزي خواسته و تدبير فرماندهي کل قوا است.سردار حاجي‌زاده در پاسخ به سؤالي که آيا پس از انهدام پهپاد هرمس، ايران از تکنولوژي آن استفاده مي‌کند، تصريح کرد: تکنولوژي جاسوسي هرمس اسرائيل چيز خاصي نبود؛ اسرائيل هم خودش و هم تکنولوژي‌‌‌اش نجس است، بنابراين ايران به‌دنبال تکنولوژي آن‌ها نيست و از هرمس انبوه‌سازي نمي‌کند.وي تجهيزات و پيشرفت‌هاي علمي ايران اسلامي در زمينه ساخت پهپاد را بسيار پيشرفته‌تر از ديگران به‌ويژه رژيم جعلي صهيونيستي عنوان کرد و افزود: تکنولوژي ايران در ساختن پهپاد بسيار پيشرفته‌تر از اسرائيل و پهپادهايي مانند هرمس است.

گزارشي کوتاه از رفتار مردم کره شمالي در بازي هاي آسيايي
به گزارش خبرآنلاين مردم کره شمالي آدم هاي خاصي هستند.سيستم حاکم بر کشور آنها و اينکه نبايد هيچ کاري را بدون هماهنگي انجام بدهند باعث شده تا آنها در بازي هاي آسيايي خيلي توي چشم باشند.آنها که بر خلاف انتظار نزديک به 100 خبرنگار و عکاس را همراه خودشان به بازي هاي آسيايي کره جنوبي آورده اند با لباس هاي يک دست آبي  وقرمز از بقيه متمايز هستند.انگار که برنامه اي را برايشان تعريف کرده باشند.با هم مي آيند و با هم مي روند.کسي حق ندارد به غير از لباس فرمي که برايشان تعريف کرده اند لباس ديگري بپوشد.در زمان صرف صبحانه يک نفر زودتر از بقيه در سالن است،هميشه در گوشه اي مشخص مي نشينند و جالب تر اينکه يک مدل صبحانه هم ميل مي کنند!يعني اينکه اگر نماينده آنها تخم مرغ،آب پرتقال و نان سوخاري بردارد همه بايد از او پيروي کنند.اين همان سيستم تعريف شده براي مردم کره شمالي است که حتي حق انتخاب دراينکه صبحانه بايد چه چيزي را ميل کنند ندارند.کره اي ها در سطح شهر،در سالن هاي ورزشي و در هر جاي ديگر( در بازي هاي آسيايي) کاپشن و شلوارهايشان را به تن مي کنند و خيلي منظم همه با يک اتوبوس به محل بازي ها اعزام مي شوند.جالب تر اينکه خيلي از چهره هايي که خبرنگار يا عکاس هستند در بيشتر بازي ها روي سکو مي نشينند و ورزشکاران خودشان را تشويق مي کنند.آنها کاملا متحد الشکل هستند و خيلي منظم و در چارچوب وظايفي که برايشان تعريف شده است حرکت مي کنند.اصلا هم با هيچ رسانه اي حرف نمي زنند و درباره کشورشان که بپرسي فقط لبخند مي زنند.نکته اينجاست که کره شمالي با همين سيستم حاکم،تا اينجاي کار در بازي هاي آسيايي7 مدال طلا،8 نقره و 9 برنز را به دست آورده است.

اظهار نظر قابل تامل يک نماينده مجلس: به روسري گردشگران خارجي سخت بگيريم مي روند و ديگر نمي آيند
يک عضو فراکسيون گردشگري مجلس شوراي اسلامي معتقد است که دولت يازدهم با عملکرد خود ايران‌هراسي را کاهش داده و موجب افزايش تعداد گردشگران کشور شده است. عابد فتاحي همچنين با امر به معروف گردشگران مخالفت کرده و مي‌گويد: نبايد به گردشگران سخت بگيريم؛ چون اگر سخت بگيريم آنها ديگر به کشور ما نمي‌آيند.عابد فتاحي درباره امر به معروف و نهي از منکر گردشگران، گفت: معتقدم بايد با حفظ شأن و جايگاه و منزلت خودمان در رابطه با کساني که به کشور مي‌آيند حرمت فرهنگي آنها را رعايت کنيم که اين مسأله بايد دوطرفه باشد.او ادامه داد: اگر دوطرفه نگاه کنيم به نتايج خوبي خواهيم رسيد. اما اگر به خاطر مسائل شرعي و امر به معروف مانع از ورود گردشگران شويم، چندان موافق اين امر نيستم. ما نبايد نسبت به گردشگران خارجي زياد سخت بگيريم؛ فقط بايد در حدي باشد که آنها در مقابل فرهنگ ما نايستند.اين عضو فراکسيون گردشگري مجلس همچنين گفت: وقتي ما به اروپا مي‌رويم خانواده‌مان روسري دارند؛ اگر قرار باشد آنها روسري خانواده من را بردارند من به آنجا نمي‌روم؛ به همين نسبت اگر يک نفر هم به ايران آمد و روسري‌اش کمرنگ بود نبايد سخت بگيريم. چون اگر سخت بگيريم آنها ديگر نمي‌آيند.

انتقال هواپيما با تريلي در تهران + عکس
اين هواپيما جزء اولين نوع از هواپيماهاي BAE است که در ناوگان هوايي کشور مورد استفاده قرار مي گيرد.

بلاتکليفي 15 هزار گوسفند در گمرک
به گزارش فرارو، پس از کش‌و‌قوس‌هاي فراوان صادرات دام زنده آزاد شد اما اندکي نگذشت که رييس گمرک اعلام کرد عوارض 320 هزار توماني براي صادرات هر رأس گوسفند در نظر گرفته شده است اما داستان به همين جا ختم نشد.دو روز از اعلام اين خبر از سوي کرباسيان، نگذشته بود که وزارت جهاد کشاورزي اعلام کرد که عوارض 60 درصدي ( 320 هزار تومان) براي صادرات هر رأس گوسفند مربوط به سال‌هاي قبل بوده و اکنون صادرات بدون عوارض آزاد است و اما جالب‌تر اينکه اکنون صادرکنندگان از برقرار بودن عوارض براي صادرات دام زنده خبر مي‌دهند و مي‌گويند حدود 15 هزار رأس گوسفند در گمرک کشور بلاتکليف مانده‌اند!

قرائتي: ازدواج بايد دبيرستاني شود
به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام و المسلمين محسن قرآئتي اظهار داشت: غفلت و شهوت از عواملي است که موجب صدمه ديدن انسان مي‌شود که اقامه نماز راهي براي حل مشکل غفلت و ازدواج نيز برطرف کننده مشکل شهوت است.وي عنوان کرد: اگر نسل جوان نسبت به نماز و همچنين امر ازدواج اهتمام داشته باشد؛ تا حدود زيادي از آسيب‌ها در امان خواهد ماند، چرا که اين دو عامل سدي در برابر غفلت و شهوت به شمار مي‌روند.حجت الاسلام قرائتي، ادامه داد: امروز در تهران تعداد ۱۴ هزار پيرمرد و پير زن زندگي مي‌کنند که به دليل تنها بودن، دچار افسردگي شدند.وي با بيان اينکه ازدواج بهترين راه پيوند دختران و پسران است افزود: برخي از دلايل همانند اختلافات سطح علمي نبايد مانع ازدواج دو نفر شود و در واقع ازدواج را نبايد درگير مسئله مدرک گرايي کنيم.استاد حوزه علميه، اضافه کرد: در بين مراجع تقليد هم داريم که سطح علمي خانم بسيار پايين‌تر ‌است، اما مي‌بينيم که داراي زندگي عالمانه و خوبي هستند.وي ابراز داشت: من با ازدواج دانشجويي مخالفم و معتقدم که ازدواج‌ها بايد دبيرستاني باشد و خانواده‌ها هم بدانند که ازدواج نوبتي نيست؛ بلکه امر ازدواج يک نياز است.

علت خداحافظي زودهنگام اولادي از فوتبال
به گزارش فارس، مهرداد اولادي در خصوص اينکه تصميم به خداحافظي از فوتبال گرفته است گفت:آنقدر تحت فشار هستم که تصميم گرفتم از فوتبال خداحافظي کنم. يک هفته است روي اين موضوع فکر مي کنم و متاسفانه از همين طريق اعلام مي کنم که از دنياي فوتبال کنار مي روم.وي افزود:من در اوج فوتبالم به حقم نرسيده ام و ديگر انگيزه اي براي حضور در مسابقات ندارم.مهاجم ملوان در خصوص اينکه حاشيه هاي اخير چقدر در اين تصميم وي نقش داشته است گفت:شما نمي دانيد در اين مدت چقدر عذاب کشيدم.من چند وقت پيش در حال صحبت با تلفن بودم که خبر بدي را به من منتقل کردند، از عصبانيت دستم را پرت کردم که متاسفانه بدون اينکه متوجه اطرافم بشوم دستم به شيشه خورد و تاندون دستم پاره شد. در اين مدت انواع حاشيه ها را برايم درست کردند و گفتند اولادي خودکشي کرده و اولادي فلان کار را کرده است. من نمي دانم اگر کسي بخواهد خودکشي کند اين کار را انجام مي دهد؟وي تاکيد کرد:کاري کردند که امروز در ۲۸ سالگي خداحافظي کنم و صد در صد تصميمم عوض نخواهد شد. از امروز دنبال کار ديگري مي روم بلکه دست از سرم بردارند.

تهران در آستانه وضعيت قرمز آب
مشاور وزير نيرو با اشاره به اينکه تهران، اصفهان، مشهد و شيراز پُرمصرف ترين مناطق کشور در بخش آب هستند گفت: وضعيت آبرساني به اصفهان و کرمان همچنان قرمز و تهران زرد است که در صورت عدم بارش هاي پاييزه و صرفه جويي، وضعيت تهران نيز قرمز مي شود.
به گزارش مهر، حميدرضا جانباز با اشاره به وضعيت بحراني بارش ها در کشور اظهارداشت: از ابتداي سال آبي جاري تاکنون، ميزان بارش‌ ها حدود ۸ درصد در مقايسه با زمان مشابه سال آبي گذشته کاهش داشته است.مشاور وزير نيرو از مصرف يک‌ چهارم کل آب شرب کشور در استان تهران خبر داد و گفت: در صورت تصويب در هيئت وزيران، مشترکان پُرمصرف جريمه خواهند شد. وزارت نيرو به دولت پيشنهاد کرده مشترکاني که بيشتر از الگوي مصرف (متوسط کشور ۲۲ مترمکعب در ماه و در تهران ۲۰ مترمکعب)، از آب استفاده کنند، در مرحله نخست ما به‌ ازاي آنچه که بيشتر از الگو مصرف کرده‌اند جريمه شده و در مرحله بعد در صورت عدم رعايت الگوي مصرف، انشعاب آنان قطع شود.
گران قيمت‌ترين خيابان تهران

 
تشويقي از جنس مرگ براي خانم‌هاي ايراني
به گزارش تسنيم، اکبر خزايي مربي بين المللي و پژوهشگر علوم ورزشي در خصوص سوءاستفاده افراد سودجو در برخي از سالن‌هاي زيبايي بانوان و تجويز شيشه براي کاهش وزن و تناسب اندام خانم‌ها اظهار‌ داشت:  متاسفانه گاهي شنيده مي‌شود در برخي از اين سالن‌ها افراد سودجو براي سوء استفاده‌هاي مالي از خانم‌ها جهت کاهش وزن؛ آنها را به مصرف شيشه تشويق مي‌کنند.مربي بين‌المللي و داور ايراني فدراسيون جهاني IFBB افزود: شيشه از خطرناک ترين مواد مخدر به شمار مي‌آيد که به شدت به تمام سلول‌هاي بدن حمله ور مي‌شود و آنها را اکسيد مي‌کند، حتي سلول‌هاي مغزي اعصاب؛ زيرا مشاهده مي‌شود مصرف کنندگان در توهمات عجيب به سر مي‌برند که گاهي همسر و فرزند خود را به قتل مي‌رسانند.
آموزش رقص در مهدکودک/تهران

صف سعودي ها براي آيفون 6 (عکس)
به گزارش عصرايران، شمار زيادي از شهروندان عربستان سعودي قبل از آغاز فروش گوشي موبايل آيفون 6، در مقابل فروشگاه محل عرضه اين محصول صف کشيدند.به گفته رسانه هاي سعودي، قرار است فروش آيفون 6 و آيفون 6 پلاس در مکان هاي معيني در رياض از ساعت 12 امشب آغاز شود.
 

صف آسانسور دراينچئون!+عکس
انتظار طولاني براي خالي شدن آسانسور ديگر نمونه ميزباني ضعيف کره‌اي‌ها در بازي‌هاي آسيايي است. عکس‌ زير نمونه‌اي از انتظار ورزشکاران ايراني است تا با خالي شدن آسانسور به رستوران محل اقامت خود بروند.

نظر بسيج درباره فعاليت زنان در کافي‌ شاپ‌ ها
يه گزارش ايسنا: رييس بسيج زنان کشور، با انتقاد از فعاليت زنان در کافي شاپ ها گفت: اين شغل شخصيت و هويت زنان را زير پا له کرده و به کرامت و جايگاه آنان لطمه مي زند.«مينو اصلاني» افزود: جامعه اسلامي ايران براي زن و قداست او ارزش بسياري قائل است و به خاطر همين کرامت و ارزش، اجازه نمي دهد که از زن به عنوان نيروي کار ارزان در هر جايي بهره برداري شود.وي با ابراز تاسف از بکارگيري برخي کارفرمايان از زنان به عنوان نيروي ارزان و مطيع که بهترين کار را ارائه مي دهند، ادامه داد: بايد براي حفظ هويت انساني، ديني و الهي زن تلاش کرد، در صورتيکه قرار است از توان زن براي پيشبرد جامعه بهره گرفته شود، بايد از فکر و انديشه او استفاده کرد نه اينکه به عنوان يک نيروي کار ارزان و دم دستي او را در جايگاه ناصواب قرار دهيم.رييس بسيج زنان کشور بکارگيري زنان در امور پست را ظلم مضاعف به زن دانست که در غرب هم نمونه آن را شاهد هستيم زيرا به گفته وي، در اين کشورها زنان به عنوان نيروي ارزان به هر صحنه اي کشانده مي شوند و در خيابان ها به هر شغل پستي روي مي آورند.

اعلام تعداد موش‌هاي تهران تا يک ماه آينده
به گزارش آفتاب، مديرعامل شرکت ساماندهي صنايع و مشاغل شهرداري تهران با بيان اينکه ادعاي وجود ۵۰ ميليون موش در شهر تهران کاملا غيرواقعي است، گفت: براساس روش‌هاي علمي تا يک ماه آينده تعداد موش‌هاي شهر تهران را اعلام مي کنيم. ادعاي دلالان درباره تعداد موش‌هاي شهر تهران کذب محض است.رضا قديمي با اشاره به اينکه تقريبا ۷ ماه است که مسئوليت جانوران مضر شهري برعهده شرکت ساماندهي صنايع و مشاغل شهرداري تهران است، افزود: در اين مدت افراد مختلفي شروع به فعاليت کردند که تعدادي از آنها دلال سم بوده و تعدادي نيز به قصد سودجويي و ادعاهاي دروغين، قصد داشتند در جهت کاهش جمعيت موش در شهر تهران کارهاي دور از واقعيت و غيرعلمي انجام دهند.وي با بيان اينکه عده‌اي از اين افراد ادعا مي کردند که روش جديدي ابداع کرده‌اند، افزود: اين در حالي بود که شرکت ساماندهي از همان ابتداي شروع فعاليت خود در زمينه کاهش جانوران مضر شهري، کارگروهي متشکل از اساتيد دانشگاه و متخصص که داراي سوابق علمي و کتاب‌هاي تخصصي در اين زمينه بودند، تشکيل داده است.مديرعامل شرکت ساماندهي صنايع و مشاغل شهرداري تهران با بيان اينکه بعد از تشکيل اين کارگروه از افرادي که ادعايي در زمينه ابداع دانش جديد در جهت کاهش اين جانوران مضر شهري داشتند دعوت به عمل آورديم، اظهارکرد: اين افراد به دليل عدم پشتوانه علمي و تشويش اذهان عمومي به غير واقعي جلوه دادن واقعيت پرداختند.وي با تاکيد بر اينکه اين افراد واقعيت موجود در شهر را بر خلاف واقعيت ممکن جلوه مي‌دهند، خاطرنشان کرد: در اين مدت هزاران نفر در تهران زحمات شبانه‌روزي براي حذف اين جانوران کشيده‌اند و اين در حاليست که فعاليت‌هاي ما در اين زمينه مبتني بر آخرين يافته‌هاي علمي و دانشگاهي و تجربيات روز دنياست.قديمي با بيان اينکه وجود آمار۵۰ ميليون موش در شهر تهران کاملا غير واقعي است، گفت: اگر اين حرف کذب، صحت داشته باشد، شهر تهران به کلي نابود مي‌شود زيرا اين تعداد موش نياز به لانه، غذا، پناهگاه و آبي که مصرف مي‌کنند، دارند و درنهايت با اين شرايط بايد تهران به يک شهر متروکه تبديل مي‌شد.
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html